نمونه موردی فرهنگسرا داخلینمونه موردی فرهنگسرا

دانلود نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران

دانلود نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران

کد محصول:J 7

 

فرهنگسرای خاوران به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقي تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم به حساب مي آيد.در حال حاضر، مجموعه فرهنگی تفریحی‌ جوان يکي از بزرگ‌ترين مراکز فرهنگي کشور محسوب مي‌شود.در ادامه با سایت مهرازنت همراه باشید تا نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران  تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

دانلود نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران

اولین گام احداث «فرهنگسرای‌ خاوران» در بهار سال۱۳۷۲، برداشته شد و از دوازدهم تیرماه سال۱۳۷۲، نیز شروع به کار کرد. این فرهنگسرا به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم شهر تهران به حساب می‌آید.

منطقه خاوران از متراکم ترین و محروم ترین نقاط تهران به حساب می آمد که اهالی آن به هیچ فضای فرهنگی در محدوده سکونت خویش دسترسی نداشتند. فرهنگسرای خاوران با حدود 83000 مترمربع مساحت و 21000 مترمربع زیربنا، فضاهای فرهنگی منطقه و پیرامون آن را تامین کرده است.

در حال حاضر، «فرهنگسرای‌ خاوران» بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود. این فرهنگسرا‌ دارای مساحتی بالغ بر ۸۳۰۰۰ مترمربع و زیر بنای ۲۴۰۰۰ مترمربع است‌، و در چهار بخش ساختمان اداری‌، بازارچه فرهنگ و هنر (به صورت روباز در وسط محوطه‌)، ساختمان مرکزی‌، علوم و فنون و شهربازی‌، فعالیت‌های متنوعی را برای عموم شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان میسر کرده است‌.

تالار نمایش و سینما در دو بخش کودکان و بزرگسالان، خانه کودک، کتابخانه، کلاس های آموزشی، فضای نمایشگاه، ساختمان اداری، بازارچه ی فرهنگ و هنر و فضاهای جنبی باز و نیمه باز، بخش های عمده مجموعه را تشکیل می دهند. در معماری مجموعه سعی بر آن بوده است تا با الهام گرفتن از معماری اسلامی ایران، در جانمایی فضاها، همچنین بر فرم و فضا تاکید مضاعف شود.

هندسه و تقارن فضاها، نظم خاصی را بر مجموعه حاکم می سازد که توجه و تمرکز را به سوی فضاهای اصلی معطوف می دارد. ساختمان اداری با ارتفاع زیاد و عقب نشینی انحنایی نسبت به خیابان، ورودی جذابی را برای مجموعه ایجاد نموده است.

بازارچه با الهام گرفتن از گودال باغچه های معماری ایرانی، با داشتن حیاط مرکزی، پایین تر از سطح زمین قرار گرفته است تا ساختمان مرکزی فرهنگسرا به مانند کوشک جلوه نماید. در مجموع، به رغم سنت گرایی، هیچ یک از ظرافت های صنعتگرایی قدیمی در مجموعه به چشم نمیخورد و در عین حال، ساختمان فرهنگسرا، به رغم ماهیت علمی و فرهنگی آن، برخلاف دیگر نقاط جهان، نمایش دهنده ی تکنولوژی پیشرفته معماری نیست.

——————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول:نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران ،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:61
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

——————————————————————————————————————————————–

دانلود نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران،دانلود نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران ،دانلود نمونه موردی فرهنگسرای خاوران در تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا